ReaDI-STANCE Kicked-off!

Το Έργο με τίτλο «Reading Difficulties Intervention: Scientific, Technological, and new Community Efforts» (ακρωνύμιο: “ReaDI-STANCE”), σε ελληνική απόδοση: «Παρέμβαση Αναγνωστικών Δυσκολιών: Νέες Επιστημονικές, Τεχνολογικές και Κοινωνικές Προσπάθειες», συντονίζει ως Επικεφαλής Επιστημονικός Υπεύθυνος, ο Καθηγητής στο Τμήμα Ψυχολογίας Τιμόθεος Παπαδόπουλος. Το Πρόγραμμα είναι διάρκειας δύο ετών (Μάιος 2019-Μάιος 2021). Στο δίκτυο συνεργατών συμμετέχουν από το εξωτερικό, το Πανεπιστήμιο της Jyväskylä στη Φινλανδία, το Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτα του Καναδά και το St. John’s Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης στις Η.Π.Α. Από την Κύπρο συμμετέχουν ως εταίροι, ο Σύνδεσμος Ψυχολόγων Κύπρου (Σ.Ψ.Κ.), ο Διεθνής Ανθρωπιστικός και Ανεξάρτητος Οργανισμός “Hope for Children” CRC Policy Center, και το Ερευνητικό Εργαστήριο SEIT (Software Engineering and Internet Technologies Laboratory) του Τμήματος Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Κύπρου, με Διευθυντή τον Καθηγητή Γιώργο Παπαδόπουλο.

Η νέα αυτή δράση αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στη συνεχιζόμενη μελέτη και αντιμετώπιση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, στην ανάγνωση και την ορθογραφία μέσω σύγχρονων μεθόδων. Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η ανάπτυξη και προσαρμογή ειδικά διαμορφωμένων διαδικτυακών παρεμβάσεων για την πρώιμη αντιμετώπιση συναφών, με τα αναγνωστικά προβλήματα, γνωστικών και γλωσσικών δυσκολιών, σε παιδιά ηλικίας 5-8 ετών.

Το SEIT Lab έχει αναλάβει την ανάπτυξη μιας διαδικτυακής πλατφόρμας που θα επιτρέπει τη δημιουργία λειτουργικών διαδικτυακών παρεμβάσεων μέσω απομακρυσμένων διακομιστών, και η οποία θα ενημερώνεται συστηματικά μέσω της συμμετοχής παιδιών σχολικής ηλικίας, θα ενισχύσει σημαντικά την προσπάθεια που καταβάλλεται διεθνώς για τη στήριξη του έργου του Σχολικού Ψυχολόγου και του Ειδικού Παιδαγωγού μέσω της χρήσης του διαδικτύου για την αντιμετώπιση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών. Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής μαθηματικών μοντέλων που εξετάζουν μικρογενετικές αλλαγές στην επίδοση, η δράση αναμένεται αφενός να προσφέρει γνώσεις αναφορικά με τη βαθύτερη κατανόηση των γνωστικών και γλωσσικών μηχανισμών που υποστηρίζουν το έργο της ανάγνωσης και αφετέρου να μετασχηματίσει δυναμικά τον τρόπο αντιμετώπισης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών σήμερα σε ψυχολογικά και εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Top