Περιγραφή Μαθήματος

Η ανάπτυξη δεξιοτήτων στην επίλυση προβλημάτων, με αλγοριθμικό τρόπο, και η θεμελίωση της αλγοριθμικής σκέψης, τόσο σε επίπεδο αρχών προγραμματισμού, όσο και σε επίπεδο μίας υψηλής επιπέδου γλώσσας προγραμματισμού (Java).

Διαδικαστικές Πληροφορίες

Διδάσκων: Δρ. Νικόλας Νικολάου

Υπεύθυνος εργαστηρίων: Δρ. Παύλος Αντωνίου


Τρόπος Διδασκαλίας

Η διδασκαλία του μαθήματος αποτελείται από διαλέξεις, φροντιστήρια και πρακτική εξάσκηση, τόσο στο πλαίσιο οργανωμένων εργαστηρίων, όσο και κατ’ ιδίαν εξάσκηση. Η παρακολούθηση των διαλέξεων, φροντιστηρίων και εργαστηρίων είναι υποχρεωτική.


Προαπαιτούμενα μαθήματος

Κανένα.


Στόχοι

Βασικός στόχος του μαθήματος είναι η απόκτηση ικανότητας επίλυσης διαφόρων προβλημάτων με προγραμματισμό.

Συγκεκριμένα:


Βιβλιογραφία

Εγχειρίδιο Μαθήματος

Οι σημειώσεις του μαθήματος (διαφάνειες) θα είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του μαθήματος.


Αξιολόγηση/Βαθμολογία

Η επίδοση των φοιτητών/φοιτητριών αξιολογείται συνεχώς με βάση δύο τύπους υποχρεωτικών εργασιών: (α) προγραμματιστικές ασκήσεις και (β) συμμετοχή στα εργαστήρια. Η εκπόνηση όλων των εργασιών είναι υποχρεωτική. Περισσότερα μπορείτε να βρείτε στο συμβόλαιο του μαθήματος.

Προγραμματιστικές Ασκήσεις

20%

Συμμετοχή στα εργαστήρια

10%

Ενδιάμεση Γραπτή Εξέταση

20%

Τελική Γραπτή Εξέταση

50%

Σημειώνεται ότι για την επίτευξη προβιβάσιμου βαθμού (5), ο/η φοιτητής/ φοιτήτρια πρέπει να έχει επιτύχει συνολικά βαθμό τουλάχιστο 47.5/100.

Οι πιο πάνω μέθοδοι αξιολόγησης εφαρμόζονται με διαφάνεια και συνέπεια. Συγκεκριμένα, κάθε φοιτητής/φοιτήτρια λαμβάνει πίσω τις εργασίες του/της για κάθε υποχρεωτική άσκηση, όπως και για την ενδιάμεση εξέταση, μαζί με την ανάλυση της βαθμολογίας του/της καθώς και υποδειγματικές λύσεις/απαντήσεις. Επιπρόσθετα, οι λύσεις / απαντήσεις των φοιτητών / φοιτητριών μπορεί να συζητηθούν σε φροντιστήρια ή κατά τις ώρες γραφείου. Η τελική εξέταση, που έχει και τη μεγαλύτερη βαρύτητα, δεν επιστρέφεται, αλλά και πάλι ο/η φοιτητής/φοιτήτρια μπορεί να ζητήσει από τη διδάσκουσα να εξετάσουν μαζί τις απαντήσεις του/της και τις βαθμολογίες που πήρε για πλήρη και διαφανή τεκμηρίωση της επίδοσής του/της. Συλλογικά και αναπόσπαστα, οι πιο πάνω μέθοδοι αξιολόγησης (ασκήσεις, συμμετοχή στα εργαστήρια και γραπτές εξετάσεις) συνιστούν επαρκείς και κατάλληλες μεθόδους για την έγκυρη πιστοποίηση της επιτυχούς (ή μη επιτυχούς) ικανοποίησης των δέκα προσδοκώμενων και αλληλένδετων μαθησιακών αποτελεσμάτων που υπογραμμίζουν την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.


Εξετάσεις

Η ενδιάμεση γραπτή εξέταση (υπολογίζεται ότι) θα διεξαχθεί προς το τέλος Φεβρουαρίου αν και η ακριβής ημερομηνία θα ανακοινωθεί σε μεταγενέστερο στάδιο. Η ημερομηνία της τελικής εξέτασης θα ανακοινωθεί αργότερα από την Υπηρεσία Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας.

Προγραμματιστικές Ασκήσεις

Οι κατ’ οίκον (προγραμματιστικές) ασκήσεις αποτελούν το σημαντικότερο μέσο εμπέδωσης της ύλης του μαθήματος. Στόχος τους είναι η απόκτηση (α) εμπειρίας στην εφαρμογή των προγραμματιστικών τεχνικών που θα διδαχθούν στο μάθημα και (β) ευχέρειας στη χρήση της γλώσσας Java

Κάθε πρόγραμμα  υποβάλλεται σε ηλεκτρονική μορφή μέσω της ιστοσελίδας του μαθήματος. Επιπρόσθετα, το πρόγραμμα, η τεκμηρίωσή του, και το script των δοκιμών υποβάλλονται σε έντυπη μορφή. Η ανταλλαγή απόψεων πάνω στις πρακτικές ασκήσεις συνιστάται. Τονίζεται, όμως, ότι η αντιγραφή κώδικα, ή η παροχή κώδικα προς αντιγραφή, ή η τροποποίηση των αποτελεσμάτων της δοκιμής του κώδικα, αποτελούν πράξεις δόλου που στην καλύτερη περίπτωση οδηγούν σε μηδενισμό.

Συμμετοχή στα Εργαστήρια

Στα εργαστήρια θα λαμβάνονται παρουσίες και θα αξιολογείται από το διδακτικό προσωπικό η προσπάθεια στην επίλυση των ασκήσεων που δίνονται προς εξάσκηση.